JavaScript günümüzde giderek çok popüler oldu. HTML dili içinde çalışması ve hafif olması onu diğer kardeşlerinden sıyrılarak daha çok kişinin kullandığı bir dil haline getirdi.

Aşağıda JavaScript ile yazılmış basit bir dxbal tarzı oyun kodları yer almaktadır.

OYNAMAK İÇİN TIKLAYINIZ.

<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <meta charset="UTF-8">
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>Basit Oyun</title>
    <style>
        canvas {
            border: 1px solid #000;
            display: block;
            margin: 20px auto;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <canvas id="gameCanvas" width="800" height="600"></canvas>

    <script>
        // Oyun alanı ve topun başlangıç konumu
        var canvas = document.getElementById("gameCanvas");
        var ctx = canvas.getContext("2d");
        var ballRadius = 10;
        var x = canvas.width / 2;
        var y = canvas.height - 30;
        var dx = 2;
        var dy = -2;

        // Raket bilgileri
        var paddleHeight = 10;
        var paddleWidth = 75;
        var paddleX = (canvas.width - paddleWidth) / 2;

        // Klavye kontrolü
        var rightPressed = false;
        var leftPressed = false;

        // Tuşa basılı tutma ve bırakma olayları
        document.addEventListener("keydown", keyDownHandler, false);
        document.addEventListener("keyup", keyUpHandler, false);

        function keyDownHandler(e) {
            if (e.key == "Right" || e.key == "ArrowRight") {
                rightPressed = true;
            } else if (e.key == "Left" || e.key == "ArrowLeft") {
                leftPressed = true;
            }
        }

        function keyUpHandler(e) {
            if (e.key == "Right" || e.key == "ArrowRight") {
                rightPressed = false;
            } else if (e.key == "Left" || e.key == "ArrowLeft") {
                leftPressed = false;
            }
        }

        // Top çizme fonksiyonu
        function drawBall() {
            ctx.beginPath();
            ctx.arc(x, y, ballRadius, 0, Math.PI * 2);
            ctx.fillStyle = "#0095DD";
            ctx.fill();
            ctx.closePath();
        }

        // Raket çizme fonksiyonu
        function drawPaddle() {
            ctx.beginPath();
            ctx.rect(paddleX, canvas.height - paddleHeight, paddleWidth, paddleHeight);
            ctx.fillStyle = "#0095DD";
            ctx.fill();
            ctx.closePath();
        }

        // Oyun alanını çizme fonksiyonu
        function draw() {
            ctx.clearRect(0, 0, canvas.width, canvas.height); // Önceki çizimleri temizle

            drawBall();
            drawPaddle();

            // Top hareketi
            x += dx;
            y += dy;

            // Topun sağ veya sol sınıra çarpma kontrolü
            if (x + dx > canvas.width - ballRadius || x + dx < ballRadius) {
                dx = -dx;
            }

            // Topun üst sınıra çarpma kontrolü
            if (y + dy < ballRadius) {
                dy = -dy;
            }
            // Topun raket ile çarpma kontrolü
            else if (y + dy > canvas.height - ballRadius - paddleHeight && x > paddleX && x < paddleX + paddleWidth) {
                dy = -dy;
            }
            // Topun alt sınıra çarpma kontrolü (oyunu kaybetme)
            else if (y + dy > canvas.height - ballRadius) {
                alert("Oyun bitti!");
                document.location.reload();
            }

            // Raketin sağa ve sola hareketi
            if (rightPressed && paddleX < canvas.width - paddleWidth) {
                paddleX += 7;
            } else if (leftPressed && paddleX > 0) {
                paddleX -= 7;
            }

            requestAnimationFrame(draw); // Animasyon devam etsin
        }

        draw(); // Oyunu başlat
    </script>
</body>
</html>

“JavaScript Oyun Yazma” için bir yanıt

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Arama

Hakkında

Bu kısımda blog yazıları yer alacaktır.

Arşiv

Recent Post